Beställ HundBoxen nu!
HundBoxen's allmänna försäljningsvillkor

Försäljningsvilkoren gäller för all försäljning av produkter som går genom HundBoxen via Zentio AS, org.nr. 992 437 626, Haslevangen 15, Pb 263 Økern, 0510 Oslo. Försäljningsvillkoren utgör tillsammans med din beställning, bekräftat genom en orderbekräftelse, det samlade avtalsgrundlaget för köpet.

För att vi ska kunna ge dig den bästa servicen när du tar kontakt med oss, kommer all information gällande ditt kundförhållande hos oss bli lagrat i vår databas.

Åldersgränsen för beställning av HundBoxen är 18 år.

När du beställer HundBoxen från Zentio går du in i ett abonnemang. Det innebär att du får regelbundna leveranser med den produkt du har valt eller motsvarande, i ett fastställt intervall. Du är förpliktigad att motta och betala för leveranser i uppsägelseperioden.

Om du vill göra ändringar på abonnemanget eller avsluta det innan nästa leverans, ge oss besked senast 14 dagar efter att du mottar det första paketet, därefter senast den 20. i varja månad vid framtida leveranser. Avslutar du abonnemanget efter dessa tidsgränser, kommer du att motta nästa leverans innan uppsägningen träder i kraft.

Om du önskar att ändra leveransintervallet eller avsluta abonnemanget, kan detta enklast göras genom att logga in på min sida och göra detta själv.

Du är skyddad av ångerrättslagen och har 14 dagars ovillkorlig ångerrätt från den dagen du mottar varan på din första leverans eller provpaket. Zentio skickar en returblankett på e-post tillsammans med din orderbekräftelse.

För att ångerrätten ska kunna göras gällande, måste produkten bli levererad till Zentio i samma mängd och tillstånd som du mottog den.

Vid retur kopplat till ångerrätten måste du täcka porto-kostnaden, och Zentio kommer att betala tillbaka inbetalt belopp inom 14 dagar från att vi mottar paketet i retur.

Ångerrätten gäller endast provpaket. Eftersom alla leveranser i abonnemanget är olika, gäller ingen ångerrätt på vidare leveranser i abonnemanget enligt ångerrättslagen.

Om du ändå väljer att skicka tillbaka ett paket, kommer du att motta en faktura för retur- och administrationskostnader på 149 kr. Avgiften ämnar att täcka fraktkostnader, förpackning samt hantering av leveransen.

I alla priser är moms inkluderat. Totalkostnaden framkommer innan beställningen, och inkluderar alla avgifter kopplat till köpet (så som porto, hanteringsavgift osv.). Zentio förbehåller sig rätten att göra prisjusteringar som orsakas av förändringar i skatter, tullar, avgifter eller växelkurser, samt ökad varukostnad och införing av porto. Eventuella prishöjningar meddelas i förväg. Genom betalning med PayPal eller VISA-kort, accepterar du att Zentio AS debiterar ditt PayPal-konto eller betalningskort vid leveranser av framtida sändningar. Om du gör ändringar i ditt abonnemang, kan belopp eller tidspunkt för nästa debitering komma att ändras.

Maximala leveranstiden tas upp i orderbekräftelsen som vi skickar till dig per e-post omedelbart efter beställningen. Om vi inte kan leverera produkten i loppet av den givna leveranstiden, får du häva köpet utan kostnad för din del.

Om betalningen av produkten sker i efterhand, följer en faktura med i paketet som du mottar. Vi ber dig vänligast att använda den bifogade fakturan när du betalar för produkten, eller använda OCR-nummer vid ett annat betalningssätt. För att undgå avgifter vid sen betalning, rekommenderar vi att du håller dig till betalningsfristen. Vid utelämnad betalning kommer du att bli debiterad inom tid med en lagstadgad påminnelseavgift.

Zentio förbehåller sig rätten att göra en bedömning innan de beviljar kreditfaktura.

Om en vara är levererad med fel eller saknar något, kan du antingen begära att få en ny produkt, ett prisavdrag eller att häva köpet enligt konsumenträtten. Reklamationsfristen är normalt 2 år efter att du mottog varan. Om varan är menad att hålla längre än 2 år, förlängs garantitiden till 5 år. För att kunna göra en anmälan, måste vi få besked inom rimlig tid efter att du uppmärksammade eller borde har uppmärksammat felet.

Vi lagrar endast upplysningar som är relevanta för din kundrelation med oss, för att vi ska kunna genomföra våra åtaganden gentemot dig.

Om du gör en adressändring ska du omedelbart uppdatera din adress på min sida. Om du har gjort andra ändringar, t.ex. bytt mobilnummer eller e-postadress kan du ändra det på min sida. Du står själv ansvarig för avgifter och kostnader som kommer som följd av att du har uppgett fel adress eller inte uppdaterat en adressändring.

Du samtycker till att Zentio kan använda någon form av kommunikationsform till dig, inklusiva e-post, telefon, elektronisk kommunikation (SMS och e-post etc.) för att informera om eller marknadsföra våra produkter och produktutbud.

Genom att skicka bilder med och utan logotyp och feedback till Zentio via sociala medier eller andra elektroniska kanaler, godkänner du att Zentio har fulla rättigheter till bilderna och feedbacken, och kan använda dessa i marknadsföringssyfte.

Villkoren kan ändras vid speciella behov och / eller statliga förändringar eller begränsningar som kan påverka dessa villkor. Avtalet mellan parterna innebär i så fall, att du accepterar de uppdaterade villkoren. Nya villkor kommer att publiceras på vår hemsida.

Zentio har äganderätt av de levererade produkterna tills dess att köpesumman inkluderat räntor och kostnader är betalda i sin helhet.

Du når Kundtjänst på telefon 08-517 666 50 vardagar kl. 09.00-16.00. Du kan också kontakta Kundtjänst via vår hemsida www.hundboxen.se eller skicka ett e-postmeddelande till kontakt@hundboxen.se

Vår kundtjänst har lång erfarenhet med våra produkter och kan därmed enkelt svara på dina frågor. Kundtjänst kan också hjälpa dig med att skräddarsy ett leveransupplägg som passar perfekt till dig. Du är välkommen att ställa frågor och ge positivt och negativ kritik.

Vi vill att du ska vara nöjd med våra produkter!

Hälsningar från oss i HundBox-gänget!

Beställ HundBoxen nu!

Hitta oss på sociala medier